BESCHIKBAARHEID / OPTIE / PRIJZEN / BOEKEN
Kan ik zien wat de beschikbaarheid van de kampeervelden is? Middels deze link kan de je beschikbaarheid van de velden en grashoppers online inzien.
Kan ik een optie krijgen en hoe lang is deze geldig? Als het veld van je keuze beschikbaar is kunnen wij een optie voor je plaatsen zodat je met je groepsgenoten kan overleggen over of jullie definitief willen boeken. Je kan een optie via de mail aanvragen, vermeldt in het onderwerp van je mail “aanvraag optie”. Een optie kan in principe twee weken blijven staan, mochten wij eerder een aanvraag voor het zelfde veld krijgen dan zullen wij contact opnemen om te informeren of jullie je keus al hebben kunnen maken.
Hoe maak ik een boeking? Zijn jullie er uit en willen jullie een boeking maken, vul dan het boekingsformulier in.
Hoe bereken ik de prijzen? Zoek als eerste op de prijslijst het basistarief voor het veld, kijk hoeveel personen er zijn inbegrepen bij deze prijs. Kom je met meer personen kamperen, reken dan voor de overige personen het tarief “per persoon”. Daarnaast dien je nog administratiekosten mee te rekenen en eventueel toeristenbelasting (niet van toepassing voor kampeerders die in de eigen gemeente kamperen). Zijn er nog extra items die je wil huren of verwacht je nog dagbezoekers dan tel je de prijzen er nog bij op. Onderstaand zie je een rekenvoorbeeld.
Een familiegroep heeft veld 3 met accommodatie De Reeve geboekt voor een weekend van vrijdag tot zondag; 48 kampeerders komen aan op vrijdagmiddag, 12 kampeerders op zaterdagochtend. Daarnaast komen er op zaterdag ook nog 15 extra dagbezoekers ->
Basistarief veld 3 € 1170,00 incl. 30 personen
Extra personen € 570,00 30 personen à € 19,00
Toeristenbelasting € 156,60 48 x 2nachten, 12x 1 nacht à € 1,45
Administratiekosten € 25,00
Dagbezoekers € 67,50 15 personen à € 4,50
Totaal € 1989,10
Moet ik een aanbetaling doen en wanneer? Er moet inderdaad een aanbetaling gedaan worden, bij de boekingsbevestiging ontvang je een factuur. Over het algemeen betaald je 50% van de factuur binnen 7 dagen en 50% een maand voor aankomst. Meer hier over kan je lezen in onze algemene voorwaarden. Na vertrek ontvang je een eindfactuur waarbij eventueel meer- /minderkosten voor bv. overnachtingen, toeristenbelasting en/of andere bijkomende kosten in rekening worden gebracht.
Hoe zit het met borg, krijg ik dat geld weer terug? Op de factuur die je krijgt bij de boekingsbevestiging staat een post voor borg, na je verblijf wordt een eindfactuur opgemaakt waarop eventuele extra personen/kosten in rekening worden gebracht. Het kan zijn dat er tijdens je verblijf bv. iets kapot is gegaan of dat er nog extra schoongemaakt moet worden. Al deze kosten worden op de eindfactuur gezet en verrekend met de borg. Heb je onder aan de streep nog geld tegoed dan wordt dit weer op je rekening terug gestort.
Ik weet nog niet zeker uit hoeveel mensen de groep bestaat, wat vul ik in op het boekingsformulier? Maak vooraf een zo goed mogelijk inschatting, op basis hiervan wordt de boeking gemaakt en gefactureerd. Bij vertrek kan je nog een wijziging in het aantal personen doorgeven. Dit wordt dan op de eindfactuur ge-/verrekend
Kan ik meerdere velden reserveren? Dit is alleen mogelijk als je met grote aantallen kampeerders komt, in principe verhuren wij één veld per groep. Wil je voor bv. je kleinschalige festival meerdere velden huren dan worden afwijkend op de prijslijst de volgende minimum aantallen personen per nacht per veld gerekend:
veld 1 60 personen; veld 2 40 personen; veld 3 100 personen; veld 4 100 personen; veld 5a 40 personen; veld 5b 40 personen.
Als ik annuleer, ben ik dan mijn geld kwijt? Er zullen inderdaad kosten aan je annulering verbonden zijn, de hoogte van die kosten is afhankelijk van het moment van je annulering. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.
Onze groep is kleiner dan het minimum aantal personen dat er vermeldt staat, kunnen wij wel boeken? Ja, je kan gewoon boeken. Wel betaald je met je kleinere groep het minimum basistarief dat op de prijslijst vermeldt staat.
Is er een apart tarief voor kinderen en volwassenen? Alleen kinderen tot 2 jaar betalen geen kampeertarief, voor alle andere leeftijden geldt er één tarief. Voor kinderen tot 2 jaar moet wel toeristenbelasting voor de gemeente Dronten afgedragen worden.
Zijn alle soorten groepen toegestaan op De Abbert? Studentenverenigingen, disputen en alleenreizende jongeren beneden de 18 jaar worden niet toegelaten.
Hoeveel personen of kampeermiddelen passen er op het veld? Dit is lastig aan te geven, veel is afhankelijk van de grootte van de kampeermiddelen. Kom je met stellen met ieder een grote caravan met voortent of slaap je met 20 personen samen in een grote legertent. In het laatste geval passen er veel meer personen op het veld.
Veld 1a, 1b en 2 zijn alle drie ca. 3.500m2, veld 3 is ca. 10.000m2, veld 4 is ca. 12.000m2 en veld 5a en 5b zijn beide ca. 5.000m2.
NACHTREGISTER
Waarom moet ik een nachtregister met persoonlijke gegevens van groepsleden aanleveren? In Nederland bestaat een wettelijke registratieverplichting (Wetboek van Strafrecht, art. 438) voor iedereen die beroepsmatig nachtverblijf verschaft. Zo is het in geval van calamiteiten belangrijk voor hulpdiensten te weten welke gasten en hoeveel gasten er op een bepaald moment op het terrein of in een gebouw aanwezig zijn. Ook voor het afdragen van toeristenbelasting moet volgens de Algemene Plaatselijk Verordening van de gemeente Dronten een nachtregister overlegd worden. Je krijgt het format voor invullen van het nachtregister bij je boekingsbevestiging aangeleverd. Je dient deze vooraf te mailen of uiterlijk bij aankomst in te leveren.
I.v.m. de privacy van mijn groepsleden kan/wil ik het nachtregister niet volledig invullen. Wij zijn wettelijk verplicht te registreren wie er op het kampeerterrein verblijven. De Abbert verstrekt persoonsgegevens alléén aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst met jou, of om te voldoen aan deze wettelijke verplichting. Je kan meer hierover lezen in onze privacyverklaring. Je bent dus wel verplicht deze gegevens aan ons te verstrekken.
ALGEMEEN AANKOMST / VERBLIJF/ VERTREK
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden? Aankomsttijd is 15u, uitgezonderd maandag, dan kan je al om 12u terecht. Op alle dagen behalve zondag is vertrek voor 12u, op zondag mag je tot 18u blijven.
Kunnen we eerder komen dan 15u? Meestal niet, de groepen die voor jullie zijn geweest hebben uiterlijk 12u moeten vertrekken, tussen 12u en 15u zorgen wij dat alle velden/accommodaties/sanitairgebouwen er weer spik en span bij liggen voor de nieuwe gasten. In die paar uur moet er veel gebeuren, gasten die eerder aankomen passen dan ook meestal niet in de planning. Soms is het mogelijk een uurtje eerder te komen, hiervan kunnen wij een paar dagen voorafgaand aan je verblijf een inschatting maken op basis van de planning van dat moment.
Mag mijn auto bij de tent of caravan blijven staan? Je mag met de auto het kampeerveld op om je kampeermiddel te plaatsen, nadien verzoeken wij je auto’s op het centrale terrein te parkeren.
Mogen er alleen tenten op het kampeerveld, of ook caravan of campers? In principe zijn alle kampeermiddelen toegestaan, alleen eigenaren van hele zware campers kan bij natte weersomstandigheden gevraagd worden het kampeermiddel op de verharding te laten staan.
Wij komen een feestje vieren, mag er muziek aan? Geluid moet altijd beperkt blijven tot je eigen kampeerveld. Andere kampeerders en/of omwonenden mogen geen overlast van jou en je groep ondervinden. Dus muziek kan wel, maar niet te hard. Tussen 23.00 uur en 07.00 uur dient het rustig te zijn op het terrein, dus geen muziek, schreeuwen, zingen en dergelijke. Als wij na een waarschuwing wederom moeten komen handhaven rekenen wij hier € 100,00 per incident voor
Kan ik de catering laten verzorgen? Wij kunnen zowel ontbijt, lunch als avondeten verzorgen. Op de catering prijslijst vindt je diverse mogelijkheden. Wil je wat anders, vraag dan naar de mogelijkheden. Diensten die De Abbert of een van onze samenwerkingspartners kunnen leveren, daarvan verwachten we ook dat je ze via ons afneemt. Overleg dus altijd eerst voor je een andere cateringpartij inhuurt.
We willen graag een zwembad of hottub (laten) plaatsen, mag dat? Dat mag, er worden wel extra kosten voor water gerekend, zie de prijslijst. Wij hebben een aantal samenwerkingspartners via wie je dergelijke materialen kan bestellen. Vraag even naar hun contactgegevens.
We hebben materialen besteld bij een externe partij, kunnen deze een dag eerder/later gebracht/opgehaald worden? Ga er van uit dat een veld/accommodatie ook voor en na jouw verblijf verhuurd is en dat het niet mogelijk is materialen op een ander tijdstip te laten brengen of ophalen dan de dagen/tijden die voor jouw groep gereserveerd staan. Soms kan hier in overleg vanaf geweken worden, houdt er dan wel rekening mee dat daar extra kosten aan verbonden zijn.
Is het mogelijk een feesttent te laten plaatsen? Dit is onder andere afhankelijk van het soort tent, zo mogen haringen niet dieper dan 40 cm de grond in ivm drainage onder de grasmat. Wij hebben een aantal samenwerkingspartners die bv span- of stretchtenten kunnen leveren. Overleg altijd eerst voor je een derde partij inhuurt.
Mag ik een springkussen laten plaatsen? Dat mag, er worden wel extra kosten voor stroom gerekend, zie de prijslijst. Wij hebben een aantal samenwerkingspartners via wie je dergelijke materialen kan bestellen. Vraag even naar hun contactgegevens.
Moet afval gescheiden worden? Alle restafval kan in gesloten vuilniszakken in de daarvoor bestemde vuilcontainer op het middenterrein gedeponeerd worden. Voor de inzameling van glas zijn aparte containers aanwezig. Maak je afval svp zo klein en licht mogelijk, dus dozen plat maken, geen volle flessen/pakken met drinken weggooien etc. Oliën, vetten en etensresten niet door de gootsteen of toilet spoelen, deze kunnen in een gesloten verpakking bij het restafval. Heeft je groep veel brood, fruit of groente over, meldt dit dan. Soms kan er nog een andere bestemming dan de afvalcontainer voor gevonden worden. Grof vuil, zoals kapotte tenten, luchtbedden etc dien je mee naar huis nemen.
Is het mogelijk onze bruiloft op De Abbert te vieren? Ja, dat kan zeker. We hebben al vele bruidsparen mogen ontvangen op het kampeerterrein. Veel bruiloften op ons terrein worden in festivalstijl gevierd, kijk goed naar de algemene voorwaarden en kampeerreglement over geluid, inhuren externe partijen, stroom etc. En maak vooral een afspraak om het kampeerterrein te bekijken om de sfeer te proeven. Het is niet mogelijk een wettelijk huwelijk op het kampeerterrein te voltrekken.
Wat zijn er voor activiteiten te doen? Je kan met je groep inschrijven voor het outdoorterrein en spelmateriaal huren. Daarnaast kan je ook activiteiten met professionele begeleiding boeken, zoals Expeditie Robinson of Lowlandgames. Daarnaast is er in de omgeving van alles te ondernemen, klik op de verschillende items voor meer informatie.
Kan ik de AH/Jumbo boodschappen laten bezorgen? Dit kan, maar zorg dat het voor de chauffeur duidelijk is waar de boodschappen afgeleverd moeten worden (veldnummer en naam waaronder geboekt is doorgeven) zodat deze niet alle velden af hoeft te zoeken. Spreek een bezorgmoment af dat je zelf ook aanwezig bent. De bezorgers moeten met de vrachtwagen op de verharding blijven, wij verwachten dat jullie dit zelf afstemmen met de bezorger.
Is het mogelijk een festival te organiseren op De Abbert? Kleinschalige festivals zijn mogelijk, waarbij er meerdere velden of het gehele terrein gehuurd kunnen/kan worden. Overleg met ons wat de mogelijkheden zijn.
Mogen we palen in de grond zetten om versiering of verlichting aan op te hangen? Als er gedurende het seizoen verschillende groepen zijn die palen in de grond willen plaatsen, dan worden onze kampeervelden er niet mooier op. Ervaring leert dat gaten nadien vaak slecht dicht gemaakt worden (en dat is meestal geen onwil), vandaar dat we willen dat je palen onder van een kruisconstructie voorziet waardoor ze niet ingegraven hoeven te worden. Plaats eventueel nog een aantal haringen en/of touwen om te spannen voor de stevigheid.
Moeten wij zelf schoonmaken? Wij gaan er van uit dat de groepen zelf tijdens hun verblijf en voor vertrek schoonmaken. Als je dit niet wil, kan je dit ook tegen vergoeding door ons laten doen. Omdat er op de dag van vertrek altijd al veel te doen is voor iedereen wordt zeker de eindschoonmaak regelmatig aan ons uitbesteed.
Kunnen we in de buurt zwemmen? Het Drontermeer is op ca. 5 minuten lopen, het water daar is afgezien van de vaargeul redelijk ondiep. Meer water om te spelen, dan om te echt te zwemmen, wat het overigens niet minder leuk maakt. In Kampen, Dronten en Nunspeet zijn de dichtstbijzijnde zwembaden.
Mag er een foodtruck komen? Diensten die De Abbert of een van onze samenwerkingspartners kunnen leveren, daarvan verwachten we ook dat je ze via ons afneemt. Overleg dus altijd eerst voor je een derde partij inhuurt. Heb je een akkoord hiervoor houdt er dan rekening mee dat er extra kosten voor stroom/water/afval gerekend worden, zie de prijslijst.
SLAAPACCOMMODATIE
Kan ik accommodatie om in te slapen huren? Wij hebben grashoppers (slaapwagens) te huur, die op het veld dat door de groep gehuurd is geplaatst worden. Op veld 4 staat een blokhut die standaard bij het basistarief van het veld is inbegrepen.
Wat zit er in een grashopper? In de grashoppers zitten stapelbedden. De 6-persoons grashoppers hebben een 2-persoons stapelbed van 140*190cm en een stapelbed van 70*200cm. Ook zit er nog een klein houten bankje in de grashopper. De 8-persoons grashopper heeft drie stapelbedden van 70*200cm en twee 1-persoons bedden van 70*200cm. Alle bedden zijn voorzien van matrassen, je dient zelf beddengoed mee te nemen.
Moet ik beddengoed meenemen voor de slaapaccommodaties? Ja, neem zelf je dekbed/slaapzak, kussen en onderlaken mee. Houdt er rekening mee dat in de 6-persoons grashoppers ook 2-persoons matrassen aanwezig zijn.
Als wij een grashopper huren, staat deze dan op het veld dat wij huren? Ja, alle grashoppers die door de groep gehuurd worden, worden door ons vooraf op het veld geplaatst dat jullie gehuurd hebben. Heb je voorkeur voor een plaats waar je deze graag wil hebben staan, stuur ons dan vooraf een scan van de plattegrond waarop je dmv een kruisje aangeeft waar je ongeveer wil staan. Grashoppers mogen niet door gasten verplaatst worden.
VOORZIENINGEN
Hoeveel toiletten/douches zijn er? Dit verschilt per veld, in het document voorzieningen kan je vinden wat er op het door jouw groep gehuurde veld aanwezig is.
Hoeveel elektriciteit/stroom is er op het veld? Stroom op het terrein is beperkt, maar voor de meeste groepen is het voldoende. Omdat de stroompunten per veld ook beperkt zijn adviseren wij altijd voldoende kabelhaspel en verlengsnoeren mee te nemen. Denk je veel stroom te verbruiken, dan kan het raadzaam zijn een (“super silent”) aggregaat te huren. In het document voorzieningen kan je vinden welke stroomvoorzieningen er zijn op de diverse velden.
Moet ik muntjes kopen voor de douche? Nee, warm douchewater is inbegrepen bij het kampeertarief.
Is er toiletpapier aanwezig? Nee, dit dien je als groep zelf mee te nemen.
Wat zit er in een keukenkist? Afhankelijk van het soort keukenkist (A, B, C of D) vindt je hier glazen, bekers, borden, pannen en/of keukenmaterialen. Klik hier om de inventarislijsten in te zien.
Is er verlichting op het kampeerterrein? Er is alleen verlichting in de accommodaties en sanitairgebouwen, er is verder geen verlichting op de velden.
Kan ik (extra) koelkasten, biertafels etc bestellen? Ja, dat kan. Sommige materialen hebben wij zelf in de verhuur, andere gaan via samenwerkingspartners. Op de prijslijst vind je een aantal veel gevraagde items, overleg altijd eerst voor je een derde partij inhuurt.
Is er een stortplaats voor chemisch toilet? Nee, er is geen stortplaats voor chemische toiletten.
Zijn er voorzieningen voor mindervaliden aanwezig? Deze zijn niet aanwezig. Bespreek de mogelijkheden met ons als er iemand in je gezelschap minder valide is, soms is de oplossing eenvoudig door alleen al een tijdelijke rijplank voor het sanitair te realiseren.
Zijn er schoonmaakmiddelen aanwezig? In het sanitairgebouw/accommodatie staan bezems, emmers, trekkers etc. aanwezig. Schoonmaakmiddelen dien je zelf mee te nemen, denk er aan geen agressieve middelen zoals chloor te gebruiken. Dat is schadelijk voor onze afvalwaterzuivering. Ben je schoonmaakmiddel vergeten, vraag dan even aan de beheerder of er nog restanten staan van voorgaande groepen.
Is er een speeltuin? Op veld 5b is een klein speeltoestel en een tafeltennistafel, ook op veld 3 staat een tafeltennistafel. Op inschrijving kan gebruik worden gemaakt van het outdoorterrein (vanaf 6 jr).
Kunnen wij gebruik maken van het outdoorterrein? Groepen kunnen inschrijven voor het outdoorterrein, dit gaat in blokken van 2 uur (9-11u, 11-13u etc.). Zo kan iedere groep er op zijn eigen moment gebruik van maken. De ene groep houdt een fanatieke wedstrijd, andere groepen laten de kinderen er op het ingedeelde tijdsblok onder toezicht spelen. Klik hier voor de plattegrond en regels voor gebruik van het outdoorterrein.
KAMPVUUR
Mogen we een kampvuur maken? Op ieder veld is een kampvuurplaats aanwezig waar je vuur mag stoken. In het kampeerreglement kan je de voorwaarden voor het maken van vuur terugvinden. Kampvuurhout kan je eventueel bij ons bestellen.
Kunnen wij hout kopen? Wij verkopen kampvuurhout per kuub, je kan dit bij voorkeur voor je verblijf reserveren, dan zorgen wij dat het klaar staat als je komt. Eventueel kan je ook tijdens je verblijf nog (extra) hout bestellen.
Mogen we zelf hout meenemen? Het is geen probleem als je zelf hout meeneemt. Denk er dan wel om dat dit haardhout moet zijn, dus ongeverfd en vrij van metalen. Het stoken van pallets, meubilair, plastic e.d. is verboden.
Mogen er ook extra vuurkorven e.d. geplaatst worden? Dit mag niet, wij hebben een stookvergunning van de gemeente Dronten voor specifiek aantal vuurplaatsen. Dit aantal mogen wij niet overschrijden.